ماجرای خبر اخراج محمدرضا شهبازی، مجری پاورقی، از تلویزیون + واکنش «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد! دورهمی هنرمندانه نسل جوان |  برپایی نمایشگاه نقاشی «پیرامون» در  گالری هنگام حضور در  جشنواره‌ها برای پیشرفت لازم است، ولی کافی نیست آواز پرنده‌های صبح (۲) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی|۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود کتاب خوب یعنی تراول! گزارشی از نمایشگاه گروهی «به رنگ زیارت» در نگارخانه رضوان
سرخط خبرها

آیین نکوداشت استاد سعید تشکری در مشهد برگزار شد | خادم امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۵۰۷۱۱
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
آیین نکوداشت استاد سعید تشکری در مشهد برگزار شد | خادم امام رضا (ع)
آیین نکوداشت نویسنده فقید استاد سعید تشکری پنجشنبه، ۲۷ بهمن ماه در قالب برنامه «عصر داستان»، در نگارخانه رضوان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز،‌  رئیس موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار کرد: ادبیات در فضای اسلامی از آغازین روزها مورد توجه بوده و آنچه در تاریخ زندگانی پیامبر(ص) و اهل بیت وجود دارد، توجه به شعرا است.

محمد حکیمی افزود: این توجه در تاریخ ادب فارسی و ایران وجود داشته و ادبیات ابزاری برای انتقال مفاهیم انسانی و الهی به جامعه بوده است. امروز نیز این اتفاق وجود دارد.

به گفته حکیمی سعید تشکری نقش مهمی در این زمینه داشت و یکی از نویسندگانی بود که قلم خود را در این راستا به کار گرفت. تمام نوشته‌ها، داستان‌ها، رمان‌ها و نمایشنامه‌های او و تربیت داستان‌نویسان جوانی که این راه را ادامه می‌دهند در این شخصیت مورد توجه است.

رئیس موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در موسسه آفرینش‌های هنری بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و نقشی را که باید در هنری و ادبیاتی که به امام رضا(ع) گره می‌خورد، ایفا کنیم و از سعید تشکری یاد بگیریم که خود را خادم امام رضا(ع) می‌دانست و کارش کتابت این بارگاه قدسی بود.

آیین نکوداشت استاد سعید تشکری با رونمایی از آخرین آثار وی یعنی «مرجان‌ی‌ها» و « طرح آهی از ماه» پایان یافت.

 


بیشتر بخوانید:

نصرالله قادری: سعید تشکری به عنوان نویسنده روی میدان مین ایستاده بود


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->